"Jasså, så du är utlänning?"

Sommarens ...
... återseende:
Elin! Oj oj oj vad sjukt efterlängtad hon var när hon till slut puttrade in i min trädgård på sin lilla moppe. Det blev ett möte värdigt en Hollywood-scen, med fladdrande hår, spring mot varandra och tårar som inte bara berodde på fartvinden.
...Hallelujah-moment: Tanten på vandrarhemmet i Tyskland, som när jag efter en stunds samtal förklarade att jag var där på utlandspraktik, förvånad sa att "Jasså, så du är utlänning?".
... outfit: (Nej, var inte oroliga. Jag ska inte börja lägga upp en massa egobilder á la modebloggarna jag inte kan låta bli att läsa) Ljusblå skjorta med "Restaurang Muramaris" broderat över bröstet, svarta (varma!!!) jeans, gympadojor. Och extremt äckliga strumpor. Hallå, orka handtvätta på semestern!
... återupptäckt: The Sims! Dataspelet med stort D - alla spels spel. Nu kan det gärna regna resten av sommaren. Nemas problemas.
... bristvara: Sol. Ledighet. Partaj.

Idag har jag haft ett helt sommarlov på en dag. Solat (tio minuter, sedan blev jag rastlös), slöläst lättsamma romaner, sprungit (och min kondition har inte direkt påverkats negativt av en månad med en dryg mils backcykling varje dag. Hey, I'm Stålkvinnan!), badat i Brunnsjö, varit på stan (vilket är väldigt mycket roligare när man vet att man har en massa dricks hemma i ett kuvert som bara längtar efter att få användas), träffat polare, testat Mo-skolans nya hi-tech-gunga, cyklat hem i natten. Oj oj oj. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: mathilda

har du nånsin testat att låsa in simmarna i ett rum och tända eld på det? askul.

Postat av: Kläry

Mathilda: Höhöhö, nej, jag har inte kommit så långt ännu i min sadism. Men jag ser fram emot att skaffa barn att vara elak mot. Mitt favoritnöje är annars att fixa ihop mina elaka simmar med Noras duktiga, hångla upp dem och invänta hennes reaktion när hon ska börja spela på sin "perfekta" familj och upptäcker att hennes fina familjefar är hopplöst förälskad i min slusk-gubbe! Höhöhö. (Lång kommentar, I know. Det är nog dags att vi drar igång tysktimmarna igen. Börjar visst få lite Mathilda-abstinens, känner jag)

2007-08-16 @ 22:38:57
URL: http://klaraannaelisabet.blogg.se
Postat av: mathilda

ja ja! och sen skickar man ungarna till socialen så man kan skaffa nya! (om dom inte får det utseende man vill ha menar jag) annars är det roligt med aliens och sånt.
JA! snart är det dags igen!!!

2007-08-17 @ 14:21:49
URL: http://annamathildasvensson.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback