Tung, långsam och regelbunden

Hej s?ndagmorgonJagg

Jag hatar magi och horoskop och vidskeplighet och skit, men måste ändå lista några fredag den trettonde-oturligheter.


  • Att någon idiot på Pressbyrån måste ha skakat min Lokaflaska innan jag köpte den, och jag således sprutade ner mig själv+mitt säte+min medresenär med mineralvatten. Att åka tåg sju timmar i blöta byxor är inte att rekommendera.
  • Att jag, när jag på tåget tittade ner i min kasse för att beskåda mina nya fina skor, upptäckte att jag av misstag hade köpt ett par i fel storlek. Nu måste jag antingen lämna tillbaka dem (nejnejnej!) eller amputera mina tår. Det senare alternativet är faktiskt det mest lockande.
  • Och den största oturligheten av de alla: Att jag hann med tåget hem från Uddevalla.

Det blev en löjligt filmisk scen där på Göteborgs centralstation. Mascaratårar och I'm gonna miss you sooooo-utrop låg i luften, även om verkligheten bara bjöd på avskedsorden i dagens rubrik och kramar som aldrig ville sluta . Min pyjamas doftar fortfarande av dig.

För övrigt visar jag alla tre varningstecken på social fobi, enligt min tröstinköpta Cosmopolitans högst vetenskapliga test. Det var ju uppmuntrande.
Nu ska jag ut och och trotsa det förtunnade ozonskiktet.

Kommentarer
Postat av: Kapha

Jag tänkte bara att det är nog dumt att amputera tårna. Du kanske ångrar dig sen, liksom.
Miss having you around. Allt gick ju så fort att jag knappt hann fatta att du var här.

Postat av: Soma

Lite du måste länka till våran nya sexblogg eller?

2007-04-17 @ 08:37:18
URL: http://lusthuset.blogg.se

Skriv nåt snitsigt om du vill:

Jag heter:
I'll be back, så kom ihåg mitt namn!

Skicka beundrarmail hit:


Min egen fräcka sida:


Tjenis Klara! Det här vill jag säga till dig:

Trackback